cukormentes

Végleges zsírpárna gyilkos módszer! Tesztelve!

Május közepén is túl vagyunk, kaptunk egy kis ízelítőt a nyárból és a strandok is kinyitottak már. Ez most maga a valóra vált álom, vagy inkább rémálom??? Nos kinek mi….mert a “szaklapok” (gondolok itt a rendszeres megjelenésű női magazinokra) mindenesetre keményen riogatnak: “lefogytál már”, “milyen az idei strandformád”, “kockás hasat nyárra?” stb riogató kérdések figyelnek az újságárusok polcairól és a kétségbeesett nő, szerencsétlenül nézi őket, majd eszébe jut amit reggel látott a tükörben, megrémül és rájön, hogy bakker ez neki szól….és már csak pár hét van???????

Kétségbeesés okozta lelkiismeret furdalás és pár perces komoly elhatározás eredményeképp úgy dönt, hogy az a tuti, ha mindegyik újságot megveszi, nehogy lemaradjon a legjobb tippről.

“-3kg 1 hét alatt!”, “Dobj le 10kg-t éhezés nélkül!”, “Minden idők legsikeresebb diétája!”, “Hozd magad (strand)formába 2 hét alatt!”….üvöltenek a felszólítások a hasábokról, a nő pedig már alig várja, hogy hazaérhessen és nekigyürkőzzön a legtutibb tippeknek, másnaptól pedig belevesse magát a tuti strandforma megalkotásába….elvégre most “sokkal” határozottabb, eltökéltebb, mint tavaly, idén menni fog.

diet_faqs_600x450

 

Szépen kiválasztja a számára legszimpatikusabb módszert, másnap bele is vág, lelkes, bemegy a munkahelyére, és mindenkinek azonnal eldicsekszi, hogy ő bizony most megmutatja, hogy hogyan kell ezt csinálni. A cukros tejeskávé helyett már inkább csak zöld teát fogyaszt, a croissant győri édesre váltja (mert az délig tartó lendületet ad), ha még eltökéltebb, akkor egy teljes kiőrlésű pirítósra, ebédre “csak” egy laza salátát fogyaszt a dupla feltétes főzelék helyett, és bár csorog a nyála a kolléganők desszertje láttán, keményen ellenáll, vacsira meg jöhet egy halkonzerv és máris túlélte az első napot. Nem is olyan nehéz. Aztán jön a második, harmadik nap, gyengül az akarat, csak 1 kocka csoki, “na jó, mégis mi bajom lenne egy fagyitól ebéd után”, aztán még 1-2 nap és befigyel a nagy zabálás, mert eddig bírta a lelkesedés….és ha ez nem lenne elég, hallgathatja a kollégák cukkoló megjegyzéseit is.

Aztán újra előveszi az újságokat és rádöbben, hogy átsiklott az igazán!!! tuti tippek felett, hiszen olyan módszer is van, ahol “éhezni” sem kell, elég, ha “FELPÖRGETI A METABOLIZMUSÁT”, és ehhez mit kell tenni? Enni meg inni….hm ez már jól hangzik 🙂

És máris jönnek a tippek:

PÖRGESD FEL A METABOLIZMUSODAT, ÉGESS ZSÍRT:

-a koffein szuper zsírégető! Igyál mindennap kávét tej és cukor nélkül és máris ég a zsír…..na persze. Csak azt felejtik el leírni, hogy a koffein csak 1000mg/nap környékén hat valamiképp a metabolizmusra, de ez is csak ideiglenesen igaz, mert a szervezet megszokja és nem reagál rá “megfelelőképpen”. Míg azonban az 1000mg koffein lemegy naponta, az ember túlpörög, beremeg, és többször is rosszul lesz, mert ez cirka 8-10 kemény kávét jelent. De sebaj, erre jön a még tutibb módszer: a kapszula. Koffein-efedrin kombináció a tuti zsírégetésért….csakhogy az efedrin szívpanaszokat….és akár halált is okozhat koffeinnel kombinálva nagyobb mennyiségben (Kanadában be is tiltották)…nesze neked zsírégetés a kanapén ülve.

 

-erős paprika: mert a benne lévő kapszaicin majd jól felturbózza a zsírégetést….Csakhogy a vizsgálatok szintetikus kapszaicin bevetésével készültek, tehát ne várj csodát 1-2 csípős paprikától, ami a reggelit vagy éppen vacsorát kíséri. (Mindezek ellenére igen finom 🙂

 

-jéghideg víz: a testnek energiára van szüksége, hogy felmelegítse a vizet, tehát turbózd jégkockákkal a vizet és fogyj le! Ahham, igen ebben is van valami: poharanként kb 2kcal-t fejt ki a szervezet, szóval lehet számolni és megállás nélkül inni a jeges vizet. Csak torokgyulladás ne legyen belőle 🙂

fogyas

-zöld tea: a legklasszikusabb! És ennek kivételesen értelme is van, DE! azt továbbra is jó lesz elfelejteni, hogy a kanapén feküdve, a tv-t bámulva, bármit falatozva és zöld teával kísérve csoda fog történni. A zöld tea maximum 4%-al növeli az anyagcserét…nos érdemes számolgatni, és rögtön rájönni, hogy ez sem egy fogyókúra biztosítás….de legalább nem káros 🙂

 

 

-fehérje: váltsd ki az étkezéseid egy részét fehérjével. Ez a frenetikus ötlet onnan származik, hogy a fehérjék megemésztésére a szervezet több energiát vesz igénybe, mint a szénhidrátok vagy zsírok esetében. Ez eddig rendben van, csak ez az a tipikus megoldás ami a 100% DIÉTA (azaz meghatározott ideig tartható, hosszú távon nagyon egészségtelen)…és mi lesz utána? A szegény kiéhezett nő felfalja a hűtőt?

Hölgyeim (és uraim) ez nem ennyire egyszerű! A szervezetünk nem valami gépezet, amit ilyen-olyan funkciókra lehet kapcsolni bizonyos szerekkel és már indul is a zsírégetés. A test nem több funkciós mikrohullámú sütő kezes-lábas verzióban. Egyrészt mindenkinek más az anyagcseréje, avagy metabolizmusa, ha úgy tetszik, és az általános sablon receptek csak igen kevesekre illenek, és nem hosszú távra lettek tervezve. Másrészt a kanapén fetrengve, mindenféle haszontalan dolgot az arcba tömve kizárólag hízás és betegségek várhatóak.

Nincsenek csodagépek, csodakapszulák, csodaporok, amik mellett bármit lehet enni, mégis fogy az ember…és aki azt mondja, hogy van ilyen, az hazudik….de azt hiszem ezt nem kell különösebben túlmagyarázni, mert mindenki túl van már néhány ilyen jellegű csodapirulán, csak a csoda helyett mínusz sokezer forint és plusz jó néhány kiló lett az eredmény :-(.

 

De hogy mi a titok, és mivel lehet véglegesen elérni a strandformát anélkül, hogy minden május a rettegés- és minden június a szembesülés hónapja lenne (július még a takargatásról szól, augusztusra pedig elérkezik a beletörődés, és a lángosok lelkiismeret furdalás nélküli falása)??? Nagyon egyszerű:

1. HOZD MEG A DÖNTÉST (a valódi döntést)!

2. TRÉNINGEZD AZ AKARATOD!Vedd számba a korábbi kudarcokat, mérd fel, hogy mibe buktál bele és miért.

3. És ha már igazán akarod: VÁLTOZTASS AZ ÉLETMÓDODON:

a.) ne egyél feldolgozott, cukrozott üres kalóriákat, felejtsd el a tartósítószeres, gyors ételeket, felejtsd el a gabonaféléket és a mindenféle tejterméket, üdítő helyett igyál vizet, felejtsd el az olajokat és margarinokat. Edd azt, amit a dédnagymamád is felismerne (most nem az egzotikus fűszerekre és tengergyümölcseire gondolok). (És könyörgöm: ne fald 2 pofára a gyümölcsöt, mert attól nem fogsz fogyni, sőőőőt!)

b.) sportolj, rendszeresen, lehetőleg heti 4-5ször, mozogj mindennap, mozdítsd ki magad a saját komfort zónádból!

4. Tartsd be, tedd a habitusoddá!

Live_Healthy_feature705

 

Ennyi 🙂 (én nem kell több diétás újságot megvenni, költsd inkább az árukat egy fantasztikus új fürdőruhára, hiszen strandformában vagy 🙂

 

P.S. Köves a Facebookon is, ne maradj le a szuper receptekről, tippekről!

 

Irodalom: http://ajcn.nutrition.org/content/70/6/1040.long#sec-2

http://www.paleoplan.com/2011/04-22/meat-is-not-the-devil-high-protein/

http://wholehealthsource.blogspot.hu/2008/12/myth-of-high-protein-diet.html

http://wholehealthsource.blogspot.hu/2008/12/myth-of-high-protein-diet.html

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!